Jaap Noorlander met Bijbelstand op Nationale Gezondheidsbeurs

Evangelist Jaap Noorlander staat deze week met zijn Bijbelstand op de Nationale Gezondheidsbeurs in Utrecht. Midden tussen stands vol informatie over een gezonde levensstijl en esoterische spullen vertelt Jaap samen met zijn team de bezoekers over een nieuw leven dat alleen God geeft en dat veel verder gaat dan het hier en nu.

Jaap: ‘We hebben gekozen voor het thema: ‘Leven is voor mij…’ Met dit thema kunnen we eenvoudig aansluiten bij de leefwereld van de bezoekers van deze beurs. Het gaat om gezondheid, wellness, fitness en alles waarmee je je lichaam in topconditie houdt.

Onze boodschap is totaal anders, wij vertellen over het cadeau dat God ons wil geven, en als je dat aanneemt zal je leven fundamenteel veranderen. Nu ik God als mijn Vader ken, is mijn leven anders. In plaats van een voortdurende race voor van alles en nog wat, is er rust, vertrouwen en hoop voor de toekomst. Ik leef in vrede met God. Dat is pas écht leven!’

Veel bezoekers op consumentenbeurzen

Jaap is al 18 jaar actief als evangelist, vooral het werk op consumentenbeurzen is hem op het lijf geschreven. Hij geniet van de gesprekken met de bezoekers en weet moeiteloos een diepere laag aan te boren. Jaap: ‘Elk jaar mogen we aan honderdduizenden bezoekers van consumentenbeurzen in Nederland de fantastische boodschap van redding en verlossing door de liefde van God vertellen. We proberen voor iedere beurs weer een nieuw aansprekend thema te vinden en passen de stand daar helemaal op aan. Dit keer hebben we alle panelen fris groen geverfd, we hebben speciale kaarten laten drukken en een mooie visual gemaakt in de stand, al met al een enorme klus, maar zo sluit je wel optimaal aan bij de belevingswereld van de bezoekers van deze Gezondheidsbeurs.’

Terwijl we in gesprek zijn, lopen mensen in en door de Bijbelstand. Velen nemen een kaart of de folder ‘Gods cadeau voor jou’ mee of snuffelen tussen de christelijke boeken over gezondheid en voeding. Ook is er een keur aan bijbels en kinderbijbels in de stand.

In gesprek met bezoekers

Jaap: ‘Ik praat met bezoekers over het leven en wat daarin belangrijk is. Je leeft maar één keer en dat wil je het liefst lang en gezond beleven. Jammer genoeg zien we om ons heen een hoop ellende en verdriet. Velen zeggen: Pluk de dag… geniet waar je van kunt genieten want het leven kan zomaar voorbij zijn… Het leven lijkt soms een race tegen de klok, mooier, gezonder, sportiever… maar ook gelukkiger? Ik vraag de bezoekers vaak: “Waarom leef jij?” En dan ontstaat het gesprek vanzelf. Dan probeer ik aan te sluiten bij de belevingswereld van de bezoeker. En ik wil heel duidelijk en helder zijn. Ik vertel over de liefde van God, maar wil ook mensen waarschuwen omdat ik ervan overtuigd ben dat mensen verloren gaan als ze Jezus niet leren kennen als hun Redder.’

Het evangelie in één minuut

Stel nu dat je maar één minuut tijd hebt om een bezoeker, die oprecht geïnteresseerd is, het evangelie te vertellen, hoe doe je dat? Jaap: ‘Ik zal die persoon vertellen dat er Iemand is die hem liefheeft. Hij wil ons hoop en toekomst geven. Die Persoon is Jezus Christus, Gods Zoon. Jezus vertelde over God, Zijn Vader en over het verlangen van Zijn Vader om jou aan Zijn hart te drukken. De prijs daarvoor is hoog. Net zo hoog als de berg fouten die je maakt. God noemt het zonden. Daardoor kun je onmogelijk bij God komen. Het goede nieuws is: De Here Jezus betaalde jouw schuld met Zijn eigen leven. Hij stierf in jouw plaats en versloeg de dood. Hij leeft en heeft gezegd: “Ik ben de opstanding en het leven, wie in Mij gelooft, zal leven…” En ik verwijs de bezoeker ten slotte naar onze website www.Godscadeauvoorjou.nu waar veel meer te vinden is over het goede nieuws.’

Redactie christelijknieuws
Foto’s: © Henk-Jan Oudenampsen
05-02-2015
Web: www.bijbelstand.nl

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies