MENU
 Messiaanse Jood Isai: De mensen denken dat ik gek ben

Messiaanse Jood Isai: De mensen denken dat ik gek ben

18 jul

VIDEO - IsaÔ is 19 jaar, hij is Joods en woont in de Jordaanvallei. IsaÔ gelooft in God als Schepper. Hij gelooft dat Jezus zijn leven heeft gegeven voor ons. Hij groeide op in een gezin dat niet gelovig was. Voor IsaÔ is het niet gemakkelijk om als christen te leven in IsraŽl. Bekijk hier zijn getuigenis.




IsaÔ: In het gezin waarin ik ben opgegroeid hebben we heel veel meegemaakt. En toen spraken sommige mensen tegen mij en mijn familie over Yeshua (Jezus) en God. Stap voor stap kwam ik tot geloof. Ik denk dat het leven bestaat uit het volgen van God elke dag. Je kunt niet een dag zonder bidden en zonder voor Hem te leven.
De mensen om ons heen denken dat ik gek ben omdat ze het geloof in Jezus niet begrijpen. Voor hen is onmogelijk dat een Jood in Jezus gelooft.

Wanneer je gelooft in Yeshua (Jezus) Moet je je niet gedragen zoals de wereld. En dat is onbegrijpelijk voor de mensen om ons heen. Ik kan niet meer doen wat in de wereld normaal is, ik ben compleet anders geworden door het geloof. Ik vind het heel belangrijk om te bidden. En om IsraŽl te steunen, niet alleen financieel, maar ideologisch. Tegewoordig is het heel populair om IsraŽl te haten. Ook doen er veel leugens over IsraŽl de ronde.

Ik heb veel dingen meegemaakt als Messiaanse gelovige. Bijvoorbeeld dat er stenen naar mij werden gegooid omdat ze wisten dat ik een Messiaanse Jood ben en dat is erg ongebruikelijk in deze regio. Op andere plekken in IsraŽl en dan vooral in de religieuze wijken daar spugen de mensen gewoon op anders gelovigen. Er zijn heel veel dingen aan de hand. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.

IsaÔ heeft nooit getwijfeld aan zijn geloof in Jezus. Veel mensen willend dat ik er aan twijfel. Ze denken dat ik gek ben. Ik denk dat de toekomst van Messiaanse Joden in IsraŽl met veel uitdagingen gepaard zal gaan. Dit komt doordat we in een moeilijke tijd zitten, het verschil tussen een gelovige en een ongelovige zal groter worden, en dat zien we met de dag gebeuren. Het is alsof de wereld steeds slechter wordt. Wij als Messiaanse gelovigen nemen verantwoordelijkheid voor ons geloof. Dat is compleet het tegenovergestelde van hoe veel mensen nu in de wereld leven. Maar hoe donkerder het wordt in de wereld des te meer gaan wij als Messiaanse Joden schijnen.

Datum: 18 juli 2020
Auteur: CGI - Holland videokanaal
Foto: CGI
Website: http://www.cgi-holland.nl

Dit artikel delen:

Meer nieuws: