MENU
Beschikbare tijd

Beschikbare tijd

05 jul

David sprak vaak over Gods hand en de hand van de vijand. ‘Mijn tijden zijn in Uw hand; red mij uit de hand van mijn vijanden en van mijn vervolgers’ (Psalm 31:16). Dat is een prachtige geloofsbelijdenis. En David schreef dit niet ergens in een hotelsuite. Hij bevond zich in de woestijn van Juda, waar het donker, vies en dor was. En hij werd achtervolgd door Saul.

Met zijn uitspraak ‘Mijn tijden zijn in Uw hand’ leert David ons een aantal lessen. Ten eerste, tijd is belangrijk. Als je tijd verspilt, verspil je eeuwigheid. Als je tijd verspilt, verspil je gelegenheid. Alles wat ik aan God kan geven, zijn mijn lichaam, mijn bekwaamheden en mijn tijd. En als ik Hem mijn tijd niet geef, kan Hij mijn lichaam of bekwaamheden niet gebruiken. Tijd is kostbaar – verspil die niet. Investeer je tijd.

Ten tweede herinnert David ons eraan hoe belangrijk overgave is. Wie beheert de beschikbare tijd die wij hebben wanneer we niet werken of bezig zijn met de nood-zakelijke dingen om in leven te blijven – de niet-ingeplande tijd? Als wij ons over-geven aan de Heere, kan Hij die tijd beheren. Jaren geleden heb ik geleerd om aan het begin van iedere dag mijn hele dag aan Hem over te geven. Als er onderbrekingen zijn, heeft Hij het in Zijn hand. Als mijn plannen verhinderd worden, heeft Hij het in Zijn hand.

Ten derde, dit leidt tot Gods zegeningen voor ons. Als onze tijden in Zijn hand zijn, kunnen we Hem vertrouwen; Hij heeft zegeningen klaarliggen die speciaal voor ons bedoeld zijn. ‘Hoe groot is Uw goed, dat U weggelegd hebt voor wie U vrezen’
(vs. 20). God heeft een aantal prachtige zegeningen voor je klaarliggen vandaag. Maar je zult ze niet genieten, tenzij je oprecht zegt: ‘Heere, mijn tijden zijn in Uw hand.’

Tijd is misschien wel je meest fundamentele hulpbron. De manier waarop je Gods geschenk van de tijd gebruikt, heeft niet alleen grote invloed op jouw leven, maar ook op het leven van anderen. Het is belangrijk dat je je tijd overgeeft aan Zijn zorg. Wanneer je God jouw tijd geeft, geef je die in Zijn beheer. Hij zal je ervoor zegenen.

Warren Wiersbe
Dr. Warren W. Wiersbe is een internationaal bekend Bijbelleraar en een voormalig voorganger van de Moody Church in Chicago. Hij is tien jaar verbonden geweest aan het radiowerk vanBack to the Bible, eerst als Bijbelleraar en later als algemeen directeur. Dr. Wiersbe heeft meer dan 160 boeken geschreven. Hij en zijn vrouw Betty wonen in Lincoln, Nebraska, USA.

Met vriendelijke toestemming overgenomen uit:

365 dagen Leven uit de Psalmen - Dagboek - Een bron van inspiratie, troost en kracht, Warren W. Wiersbe, paperback, 368 pag., € 19,95, ISBN 978-94-9223-416-2, uitgave van Grace Publishing House

Datum: 5 juli 2020
Auteur: Warren Wiersbe
Foto: © Henk-Jan Oudenampsen
Website: http://www.gracepublishinghouse.nl

Dit artikel delen:

Gerelateerde artikelen:

9 augustus 2020 Wie regeert de wereld
6 augustus 2020 Stewardess Monica Masi trouwde haar ex-man
2 augustus 2020 Hoe nabij is God
26 juli 2020 Weglopen
19 juli 2020 De leiding van God

Meer nieuws:

Weglopen
26 jul

Weglopen meer