MENU
Deborah ging naar een abortuskliniek: ik wilde geen kind

Deborah ging naar een abortuskliniek: ik wilde geen kind

13 nov

Deborah is dit jaar hét gezicht van de Week van het Leven. Ze raakt in 2016 onverwacht zwanger van haar derde kind en gaat naar een abortuskliniek. "Ik wilde geen kind op dat moment, dus het eerste wat ik dacht was: weg ermee."




Om te zien hoe ver haar zwangerschap is, krijgt ze een echo. Tijdens dat moment begint ze te twijfelen over een abortus: „Ik dacht: wow, er is gewoon leven in mij." Deborah zoekt hulp en besluit haar dochtertje geboren te laten worden. „Ik was zo dankbaar toen ik Eden voor het eerst in m’n handen hield. Hoe kon ik hebben bedacht, dat ik haar niet wilde?"

Deze video is tot stand gekomen in samenwerking met Platform Zorg voor Leven.

De week van het Leven
Tijdens de Week van het Leven vragen we opnieuw aandacht voor betere hulp aan vrouwen die onbedoeld zwanger zijn én voor hun ongeboren kindje. Dit jaar doen we dat met een liefdevolle videoboodschap via landelijke mediakanalen, met advertenties in krant en tijdschrift en via sociale media.

De Week van het Leven is een jaarlijks evenement waarin we op een positieve wijze aandacht vragen voor de beschermwaardigheid van het ongeboren leven en de hulp en ondersteuning die mogelijk is voor onbedoeld zwangere vrouwen. Dit jaar vindt de Week van het Leven plaats van 8 tot en met 14 november 2020.

Waarom organiseren jullie de Week van het Leven?
Elk jaar vinden ongeveer 30.000 abortussen plaats in Nederland. Dit betekent in ieder geval twee dingen:

1) Ieder jaar opnieuw bevinden 30.000 vrouwen zich in zo’n moeilijke noodsituatie dat zij geen andere uitweg zien dan abortus.

2) Jaar na jaar krijgen 30.000 ongeboren kinderen niet de mogelijkheid om geboren te worden. Dat zijn 115 kinderen – bijna vier schoolklassen – per werkdag. Sinds de invoering van de abortuswet missen we nu al meer dan 1 miljoen kinderen.

Wij vinden dat we dit als samenleving niet gewoon moeten gaan vinden. Vrouwen én hun ongeboren kinderen verdienen een betere oplossing dan abortus. Daarom vragen we hier tijdens de Week van het Leven aandacht voor.

Waarom kiezen jullie ervoor om deze boodschap middels een landelijke uitgezonden video te verspreiden?
In voorgaande jaren voerden we campagne met een radiocommercial of een landelijk verspreidde flyer. Dit jaar wilden we de boodschap van de Week van het Leven thuis in de huiskamer laten klinken, in de hoop dat ook daar weer eens gesproken wordt over het ongeboren kind en de hulp die sommige vrouwen niet krijgen om hun kindje te behouden. Naast het delen van de video plaatsen we advertenties in de papieren media, staan er billboards op drukke knooppunten langs de snelweg en voeren we campagne op sociale media.

Hoe wordt de campagneboodschap precies verspreid?
De video wordt op televisie uitgezonden door STER. Dat betekent dat je deze kunt zien op NPO1, NPO2 en NPO3. Ook kun je de video bekijken op deze website, op onze social media kanalen en op NPO digitaal . Daarnaast zal een advertentie verschijnen in kranten, in Elsevier en op billboards langs snelwegen.

Wat willen jullie met deze Week van het Leven bereiken?
We willen op een positieve manier het gesprek voeren over de beschermwaardigheid van ongeboren kinderen en de alternatieven die er voor abortus zijn. We hopen dat iedereen die de boodschap leest hierover wil nadenken. Als dat ertoe leidt dat méér vrouwen kiezen voor hulp in plaats van abortus, dan zou dat heel fijn zijn!

Dit prachtige spotje is meerdere keren uitgezonden in de reclameblokken op de nationale tv-zenders.



Datum: 13 november 2020
Auteur: Reformatorisch Dagblad - YouTube
Website: http://www.weekvanhetleven.nl

Dit artikel delen:

Meer nieuws: