Emke in gesprek met spirituele mensen in de Bijbelstand

Vandaag wemelt het van de spirituele mensen. ‘Mevrouw, we zijn allemaal één, alles is energie en God zijn we zelf. Alles is waarheid en niets is verkeerd. Negatieve dingen zijn er om van te leren en daarom zijn ze ook goed. Zonden bestaan niet want ik geloof daar niet in…’

‘… Ik ben zelf de bron en verspreid liefde naar alle mensen. Ik zit duidelijk op een ander trillingsniveau dan u, ik ben echt al een laag dieper. Maar ik oordeel niet hoor. Want uw waarheid is ook goed als het voor u goed voelt…’ En zo zijn er nog vele varianten denkbaar.

‘Alles is waarheid? Waarom leren we onze

kinderen dan dat ze niet mogen liegen?’

Een vrouw met haar dochter verzekert me ervan dat wat ik zeg óók waar is. Als je er zelf maar in gelooft. ‘Alles is waarheid? Waarom leren we onze kinderen dan dat ze niet mogen liegen?’ vraag ik verbaasd. Ze kijkt even verbluft, en zegt dan: ‘Ja, we moeten ze toch íets leren?! Ze moeten wel opgevoed worden natuurlijk’.

Monika en Werner zijn vol van hun eigen innerlijke energie en zijn ervan overtuigd dat ook ik zelf goddelijk ben. Ik nodig hen uit om een halve dag in mijn buurt te blijven, dan zullen ze merken dat ik dát in ieder geval niet ben. Maar wat ik er tegenover kan zetten, is de relatie die ik mag hebben met Vader God. ‘Ik ben ook gelovig, maar plak geen etiket op Hem en geef het geen naam’, zei Monika. ‘Dat klinkt ruimhartig. Maar als u mijn vriendin zou worden, zou ik het toch wel fijn vinden als u mij Emke zou noemen, aangezien dat mijn naam is en ik mij zo ook aan u voorstel’, reageer ik. ‘Daar zit wat in’, zegt Monika, ‘en toch blijf ik altijd alleen in mijzelf geloven en zal ik nooit de Bijbel lezen. Maar ik sta open voor alles. Ook voor God hoor. Prima.’

‘En toch blijf ik altijd alleen in mijzelf geloven

en zal ik nooit de Bijbel lezen. Maar ik sta open

voor alles. Ook voor God hoor.’

Werner en Monika blijven ondanks hun overtuiging lang praten en ik kan hun vertellen over Jezus’ liefde voor hen. En na zo’n tien minuten deelt Monika eindelijk iets van haar afweer: haar vader werd door de pater in de kerk geslagen omdat hij durfde te vragen of God ook bij hem in de paardenstal was. Ik verzeker Monika dat God niet alleen bij haar vader in de paardenstal was, maar dat Hij ook met verdriet gezien heeft hoe haar vader geslagen werd door deze pater. Als ze merkt dat ik de pater niet verdedig, legt Monika haar handen om die van mij. ‘Jij hebt een goede energie. Dankjewel voor dit gesprek.’

Emke de Jager-Kramer

Emke de Jager-Kramer is getrouwd met Richard, ze wonen in Alphen aan den Rijn en hebben drie kinderen. Emke en Richard zijn al jaren samen fulltime bezig met de Bijbelstand, een evangelisatieproject waarbij ze op tal van consumentenbeurzen aanwezig zijn met een informatieve stand over het christelijk geloof. Richard is actief achter de schermen, hij is verantwoordelijk voor de opbouw en logistiek, Emke vind je normaal gesproken in de stand op de beursvloer in gesprek met bezoekers. Maar door de coronacrisis is alles stopgezet. Via deze serie artikelen op christelijknieuws.nl krijgen we een inkijkje in het bijzondere werk dat ze voor de Heere mogen doen.

Emke de Jager
© Henk-Jan Oudenampsen
15-04-2021
Evangelisatie
https://www.bijbelstand.nl

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies