Noura: Ik ontdekte hoe mooi de Bijbel is

‘En Hij zei tegen hen: Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen.’ (Markus 16:15). Dit is de opdracht die Jezus Zijn leerlingen gaf vlak voor Hij ten hemel voer. Deze missie is de grote drijfveer achter het werk van BibleLeague. En ongetwijfeld is het ook jouw drijfveer als je dat werk biddend of gevend steunt. In meer dan 50 landen zetten we ons in om mensen die nog nooit van God gehoord hebben te bereiken met het Evangelie. En we vertellen je graag hoe we dat aanpakken.

Soms komen we mensen tegen zoals de 53-jarige Noura uit het Midden-Oosten. Op een dag zet IS haar huis in brand. Ze vlucht met haar gezin het land uit. Een kerk in de buurt ziet om naar vluchtelingen en geeft hen maaltijden en kleding. Ze vertellen Noura ook over het Evangelie en bieden haar de alfabetiseringscursus aan. Haar grote verlangen om te leren lezen en schrijven gaat in vervulling. Cursisten leren lezen en schrijven aan de hand van de Bijbel. En dit maakt vaak diepe indruk. Dat blijkt wel uit wat Noura erover zegt: ‘’Ik ontdekte hoe mooi de Bijbel is. Wat ik hoorde was geweldig! Ik kon er geen genoeg van krijgen.’’

Project Filippus

In Armenië is analfabetisme geen probleem. Hier kan vrijwel iedereen lezen en schrijven. De meeste Armeniërs zien zichzelf als christenen. Maar voor veel van hen is hun geloof iets cultureels dat nauwelijks een rol speelt in hun leven. Daarom zetten we hier Project Filippus in. We bestuderen samen de Bijbel. De deelnemers leren de boodschap van de Bijbel te begrijpen, toe te passen in hun leven en ook weer uit te dragen in hun omgeving. De 17 jarige Irina vertelt erover: ‘’Doordat ik Project Filippus volgde leerde ik de Bijbel lezen en begrijpen. Maar het belangrijkste is dat ik Jezus Christus leerde kennen!’’

Gemeentestichter Training

Door Project Filippus verspreidt het Evangelie zich als een olievlek. Vaak ontstaat er zo op termijn een christelijke gemeenschap. De 26-jarige Nelson uit Ghana voelde zich geroepen om leiding te geven aan zo’n gemeenschap. Aan mensen zoals hij bieden we de Gemeentestichter Training aan. Nelson kijkt er met dankbaarheid op terug: ‘’De training heeft mijn leven echt veranderd. Zowel persoonlijk als in mijn bediening ben ik gegroeid. Inmiddels heb ik de lessen in de praktijk mogen brengen en heb ik een gemeente gesticht. Die heeft nu al meer dan 100 leden!’’

Vergezicht

Door de drie verschillende programma’s kunnen we in iedere context bieden wat nodig is. Uit de getuigenissen van Noura, Irina en Nelson blijkt dat God het zegent. Velen horen het Evangelie en komen tot geloof in Jezus Christus. Op een dag zullen we ze allemaal zien. Dan staat er een grote menigte die niemand tellen kan, uit alle naties, stammen, volken en talen voor de troon van God. Wat een dag zal dat zijn! Wil je vandaag biddend of gevend helpen om dat vergezicht dichterbij te brengen? Zo kan jij vandaag het Evangelie verspreiden!

Auteur en foto: BibleLeague
Meer informatie: www.bibleleague.nl

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies