Bottomline start deze maand met een website. De merknaam Bottomline (bekend van het sinds 1992 tot medio 2005 uitgegeven gospelmuziektijdschrift) wordt op deze wijze verder gebruikt voor een website en een jaarlijks uit te geven (hardcopy) special.
De gedrukte uitgave van Bottomline fuseerde in 2005 met Music & Art tot een geheel nieuw tijdschrift genaamd ‘Signs’. De redactie van Bottomline levert een standaard bijdrage aan Signs, dat daarnaast ook de verschillende vakgebieden van de CNV Kunstenbond belicht.
“Bottomline heeft altijd een specifieke kijk op gospelmuziek gehad” aldus hoofdredacteur Leon van Steensel. “We hebben veel reacties gehad van mensen die dit misten. Met Bottomline Online komen we hun wensen nu tegemoet en lanceren we tegelijkertijd een website met een unieke abonneerformule.”
Een gedeelte van www.bottomlineonline.nl is voor iedere willekeurige bezoeker toegankelijk. De site biedt een keur aan artikelen, interviews, recensies, beschouwingen en de diverse gospel-hitlijsten van Nederland, waaronder de officiële Gospelcharts Album Top 20. De volledige toegang tot Bottomline Online is echter toebehouden aan diegenen die zich inschrijven. Het ´ticket´ voor een lidmaatschap van de site is daarbij een gedrukte luxe uitgave: de ´Bottomline Special´. Deze is inmiddels te bestellen via de website. Met een persoonlijke code die de lezer in deze Special vindt, kan hij of zij haar eigen profiel aanmaken op de website en ook gebruik maken van extra voordelen.
De Special kijkt inhoudelijk terug op het afgelopen jaar en haakt in op werkgebieden waar gospelmuziek raakvlakken heeft gehad in de samenleving. Ook geven bekende Nederlanders vanuit hun werkgebied hun visie op de muziek. De eerste Bottomline Special bevat interviews met artiest Kees Kraayenoord en KRO-presentator Sven Kockelmann. Het redactieteam achter Bottomline is grotendeels ongewijzigd.
“Met de Bottomline Special willen we laten zien hoe de ‘buitenwereld’ denkt over (gospel)muziek en omgekeerd; hoe gospelmuziek een plaats heeft gekregen in de
maatschappij het afgelopen jaar” aldus Van Steensel. “Bottomline Online gaat juist uit van de bestaanskracht van gospelmuziek zelf en kijkt van daaruit welke uitwerking het heeft in de wereld.”
De Bottomline Special (met een jaar lang toegang tot de website) kost € 9,95 en is te bestellen via www.bottomlineonline.nl
15-03-2007
Muziek
https://www.bottomlineonline.nl