Het grootste christelijke vrouwenmagazine EVA krijgt een nieuw jasje. De vormgeving van het vernieuwde lifestylemagazine is veranderd en bovendien komen er vier extra rubrieken bij, waaronder een gezondheidskatern, een rubriek zelfmaak én een rubriek over het koninklijk huis.
Met de vernieuwingsslag laat EVA zien dat zij mee ontwikkelt met haar lezeressen. “Een stijlvol uiterlijk mag daarbij horen”, vertelt hoofdredacteur Anne Westerduin. EVA onderging dan ook een complete restyling. Met nieuw kleurgebruik, een ander lettertype, kortere artikelen en meer fotografie. En ook inhoudelijk verandert het een en ander dankzij enkele nieuwe vaste rubrieken. Zo biedt het nieuwe Gezondheidskatern interessante medische en psychologische informatie voor de vrouwelijke lezers en staan in de rubriek Wereldvrouwen grensverleggende verhalen over christenvrouwen in het buitenland. Verder biedt de nieuwe rubriek Blauw Bloed leuke weetjes over Maxima en de andere prinsessen en krijgt EVA-gezicht Marjan Laban haar eigen creatieve rubriek.
EVA viert dit jaar haar 10-jarig jubileum, en is het grootste magazine in Nederland voor christenvrouwen. Iedere maand biedt Eva bijzondere en inspirerende artikelen over allerlei onderwerpen die vrouwen bezighouden. Herkenbare geloofs- en levensvragen, maar ook rubrieken over mode, verzorging, koken, natuur en uitgaan. Het doel van EVA is vrouwen te inspireren om hun geloof in het dagelijks bestaan in praktijk te brengen en in het leven als christen voluit tot hun recht te komen. EVA bevat artikelen om over na te denken en kijkpagina’s om van te genieten. Het magazine kiest voor een positieve insteek en wil lezers ondersteunen om hun christen-zijn in het leven van alledag vorm te geven.
13-01-2008
Samenleving
https://www.eo.nl/eva