Stichting tot Heil des Volks organiseert op zaterdag 4 oktober een symposium in Amsterdam met als thema: Het evangelie in de uitverkoop? Aanleiding voor dit symposium is de Nederlandse uitgave van het boek ‘This little church went to market’ van Gary Gilley. Het boek is een uitgave van Oogstpublicaties, onderdeel van Stichting Tot Heil des Volks, in samenwerking met de George Whitefield Stichting. Marktdenken in de kerk en het symposium daarover zijn bedoeld als een prikkelende en stimulerende bijdrage aan debat over de vormgeving van de christelijke kerk.
Op het symposium van 4 oktober gaan Hans Eschbach (Evangelisch Werkverband binnen de PKN), Wim Dekker (IZB), Jaap Ketelaar (EA) en Sake Stoppels (VU) met elkaar in debat over het marktdenken in de kerk. Onder andere de volgende stellingen komen daarbij aan bod:
– Als de markt de vorm en inhoud van de kerk gaat bepalen, belandt het evangelie in de uitverkoop.
– Marktdenken in de kerk leidt tot desoriëntatie en ketterij.
– De evangelische beweging heeft door de groeiende aandacht voor bezoekersaantallen en entertainment een verkeerde focus.
Symposium en boek
Voor wie inzicht wil krijgen in de impact van het marktdenken in de kerken, is dit symposium zeker de moeite waard. Het boek Marktdenken in de kerk: gaat het evangelie in de uitverkoop? is binnenkort verkrijgbaar voor €12,95.
Voor meer informatie, opgave voor het symposium en het bestellen van het boek zie: www.totheildesvolks.nl.
19-08-2008
Kerk
https://www.totheildesvolks.nl