Jeanet van der Linden (43) is aangetreden als hoofdredacteur van Elisabethbode, uitgave van Inspirit Media. Van der Linden werkt sinds 2005 bij Inspirit Media; zij was eerder eindredacteur van Quinta en met ingang van 1 januari 2010 samen met Marian Heek eindredacteur van Elisabethbode.
Elisabethbode is bezig aan de 78e jaargang. Het blad is een succesvolle titel met circa 15.000 abonnees. De totale oplage bedraagt meer dan 40.000 exemplaren: het blad wordt via betrokken vrijwilligers verspreid onder zg. collectieve abonnees, een distributiewijze die uniek is in Nederland.
Elisabethbode verschijnt 24 keer per jaar. Oorspronkelijk begon het blad als evangelisatiemiddel. Nog steeds is het bij velen bekend en geliefd om het christelijke karakter en de bemoedigende artikelen. Mede daardoor blijkt Elisabethbode een uitstekend middel te zijn om het contact met mensen die om wat voor reden dan ook niet meer in de kerk (kunnen) komen in stand te houden. Onderdeel hiervan is de verspreiding van Elisabethbode in zorginstellingen, ziekenhuizen en gevangenissen; op die manier wordt geprobeerd om ook langs die weg mensen in contact te brengen of in contact te houden met de boodschap van Gods liefde. In de afgelopen jaren is het blad steeds meer uitgegroeid van primair evangelisatieblad tot een pastoraal blad voor en door mensen met levenservaring.
Van der Linden gaat leiding geven aan een verdere kwaliteitsverbetering, waarbij de huidige redactieformule en het warme, pastorale, christelijke karakter van het blad voorop staan. Later dit jaar zal de vernieuwde website van Elisabethbode het licht zien.
Inspirit Media is de uitgever van tijdschriften voor de christelijke doelgroep in Nederland. Bekende uitgaven zijn Elisabethbode, CV Koers, Uitdaging, Aan de Hand, Leadership en X[ist] in Christ. Voor een volledig profiel verwijzen we u naar de website: www.inspiritmedia.nl.
03-10-2010
Media
https://www.inspiritmedia.nl