Neema.nl is recent gestart als webshop voor christelijke boeken, muziek en films. De doelstellingen van Neema.nl lijken veel op die van Zoeb.nl die eind vorig jaar startte met de ambitie om de grootste christelijke boekenshop van Nederland te worden. Of er ruimte is in het christelijke martksegment voor verschillende soortgelijke webshops is de vraag.
© tekst christelijknieuws.nl
Naast deze nieuwkomers zijn er al diverse vergelijkbare webshops als: postorderboekhandel.nl, gospel.nl, fakkel.nl, johannesmultimedia.nl, oneway.nl enz. Aan de andere kant liggen er zeker kansen voor nieuwe inititatieven zolang ze uniek zijn en zich in bepaalde opzichten duidelijk onderscheiden van anderen.
De nieuwste cd van Opwekking met nieuwe opwekkingsliederen wordt op Neema.nl aangeboden met een forse korting, dat is opmerkelijk, en dat zal betekenen dat er ook in de cd-handel een grotere prijzenconcurrentie zal ontstaan. Tot nu toe werden de prijzen van de cd’s over het algemeen redelijk constant gehouden, de adviesprijzen van de platenlabels werden meestal overgenomen, zoals dat ook voor boeken gebeurt. Echter, de prijzen van muziek zijn vrij en iedere winkel mag zelf bepalen hoe hoog of laag de uiteindelijk verkoopprijs van een cd wordt. De nieuwe actie van Neema.nl zou wel eens een gezonde prijzenoorlog in de christelijke muziek kunnen veroorzaken.
Neema is een woord afkomstig uit het Swahili en betekent: genade, vergeving, zegen, overvloed, vrede en vrijgevigheid. Allemaal termen die dicht bij de identiteit liggen van het bedrijf, volgens de initiatiefnemers. De missie van Neema.nl is mensen in contact brengen met inspirerende content die hen dichter bij God kan brengen.
Neema.nl tegelijkertijd een commercieel bedrijf en heeft als ambitie websites in heel Europa te ontwikkelen op een hoogwaardig niveau, om zo producten aan te bieden die Bijbels verantwoord zijn en daarmee mensen te helpen God te vinden of te helpen in hun geloof.
De winst van Neema.nl wordt ingezet voor goede doelen en voor gezonde groei van het bedrijf. Daarin lijkt het bedrijf veel op Gabriël Financiële Bescherming in Amersfoort dat op een soortgelijke manier werkt en toevallig (?) hetzelfde contactadres heeft. Verder is een van de initiatiefnemers is EO-marketingman Henk Nennie-van Gemeren. Zijn expertise betreft marketing en commercie naar de christelijke doelgroep toe. Kennis van product en markt en hier concrete resultaten (commercieel en missionair) in weten neer te zetten is voor hem een uitdaging. Hij gelooft in de impact van strategische projecten met een crossmediaal karakter.
De christelijke boek- en muziekhandels zoeken naar nieuwe wegen voor de verkoop van hun producten. Het is niet meer vanzelfsprekend dat christenen hun boeken aanschaffen in de lokale christelijke of evangelische boekwinkel. Bol.com lijkt een belangrijke speler te worden voor de verzending van christelijke boeken en muziek.
De initiatiefnemers van Neema hopen met de nieuwe website in de spelen op deze ontwikkeling en weer klanten terug te winnen. Deze week start de webshop met een grote reclamecampagne in EO-Visie.
De website ziet er mooi en overzichtelijk uit en werkt razend snel. Neema.nl is een grote online christelijke boekenwinkel in Nederland. Hier bestel je alle soorten christelijke boeken zoals romans, vrije tijd, kinderboeken theologie en alles over christelijk leven. Hiernaast verkoopt Neema.nl ook cd’s en dvd’s met christelijke muziek of films.
01-06-2011
Media
https://www.neema.nl