De evangelische krant Uitdaging wordt met ingang van 1 oktober weer een gratis krant. Uitgever Maximum Life BV verlaat het abonnementsmodel dat in 2002 werd ingevoerd. “Uitdaging werd in de jaren ‘70 opgericht als gratis krant en zo willen we het weer voortzetten”, zegt eigenaar Leo Habets.
Hij ziet Uitdaging niet als een ‘produkt’ of een commerciële activiteit, maar als een bediening. “God heeft ons Uitdaging toevertrouwd. We willen zoveel mogelijk mensen met Uitdaging bereiken en daarom zo min mogelijk drempels opwerpen. Uitdaging moet voor iedereen bereikbaar zijn.”
Uitdaging blijft een krant die persoonlijk naar mensen gestuurd wordt. Het blijft dus gaan om ‘brievenbussen’. “We gaan de krant niet in grote stapels verspreiden. Het is echt een één-op-één bediening”, zegt Habets.
Omdat Uitdaging uiteraard wel geld kost – de krant wordt gemaakt door professionele mensen, de krant moet gedrukt worden, er zijn maandelijks grote bedragen gemoeid met verzendkosten, etc. – doet Maximum Life een beroep op de lezers om de uitgave van Uitdaging financieel mede mogelijk te maken door het werk met een gift te ondersteunen.
Uitdaging werd in 1975 opgericht door Leo Habets, destijds directeur van Agapè Nederland. In 2003 werd de krant verkocht aan EB Media, voorloper van het onlangs failliet gegane Inspirit Media. In januari van dit jaar nam Maximum Life, waarvan Habets eigenaar/directeur is, Uitdaging over van Inspirit Media.
29-09-2011
Media
https://www.manna-vandaag.nl