Sterker imago hulporganisatie Red een Kind

Het merendeel van de goede doelen heeft in de afgelopen twee jaar een sterker imago gekregen. Deze reputatiestijging gaat gepaard met stijgende inkomsten van de charitatieve sector. De belangrijkste stijger van de afgelopen twee jaar is Red een kind met +77%.

Dit blijkt uit onderzoek onder drieduizend Nederlanders door Hendrik Beerda Brand Consultancy. Zelfstandig merkadviseur Hendrik Beerda onderzocht de reputatie van honderd goede doelen in Nederland.

Van de honderd onderzochte goede doelen maakt Red een Kind in de afgelopen twee jaar de snelste reputatiestijging door (+77 procent). ‘Niet alleen de bekendheid, maar ook de waardering en binding groeiden fors’, constateert onderzoeker Hendrik Beerda. ‘Positieve media-aandacht speelde een belangrijke rol bij deze imagostijging’, volgens hem.

Red een Kind is een christelijke organisatie die zich richt op ondersteuning en ontwikkeling van kinderen en jongeren in Afrika en Azië. Woordvoerster Anki van Bruggen denkt dat de radiospotjes over kinderen in de knel die eind 2010 en 2011 op Radio 1 zijn uitgezonden hebben bijgedragen aan de naamsbekendheid in Nederland. ‘In christelijk Nederland zijn we al heel bekend.’

De reputatieranglijst van christelijke doelen ziet er nu als volgt uit:

Leger des Heils

Wilde Ganzen

Kerk in Actie

Red een Kind

Dorcas Hulp Nederland

Edukans

Woord en Daad

ZOA

Tear

© Red Een Kind – jaarverslag
19-04-2012
Hulpverlening

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies