Family7 (televisie) en Bright.FM (radio) hebben als christelijke mediapartners (radio en televisie) de handen in elkaar geslagen om een gezond internetfilter te ontwikkelen. Omdat ook zij met en via het internet werken weten ze als geen ander wat er allemaal op je kan afkomen. We werden hier met name toe gebracht doordat we radio en televisie voor kids maken. Dit gaat via beeld en geluid via internet.
Of er nog veel ruimte in de christelijke markt is naast Filternet is de vraag. Maar het is uiteraard prima dat er meer keuze komt. Overigens is het goed te bedenken dat een internetfilter dat alle gewenste inhoud doorlaat en alle ongewenste inhoud tegenhoudt bestaat niet, geen enkele leverancier van filtersoftware kan op dat gebied een absolute garantie geven.
“We worden vaak onbewust negatief beïnvloed. Zowel mannen en vrouwen als kinderen vinden dit lastig en kunnen in bepaalde richtingen zelfs verslavingsneigingen ontwikkelen. Misschien heb je het niet meer in de gaten en vind je als persoon het normaal dat we opeens naaktfoto’s in vreemde standjes zien, gekke video’s, schunnige teksten en worden verleid door mannen en vrouwen om ergens aan mee te gaan doen. Het klinkt misschien wat direct maar dit is wel de realiteit”, aldus Dolf van de Vegte, directeur Family7.
OLIVE Gezond Internet is een online internetfilter dat helpt om de kans op negatieve beïnvloeding te beperken. Sterk onderscheidend doordat je als ouders kunt inregelen wat wel en niet doorgelaten wordt. Niet alleen op internet, maar ook op de tablets of de mobiele telefoon/ Er wordt hierbij samengewerkt met een gerenommeerd softwarebedrijf.
“Doen waar je goed in bent en dat betekent dat je voor dit initiatief op zoek moet gaan naar een bedrijf die deze ondersteuning het beste kan geven. Die hebben we gevonden”, aldus Chris Wolsing, technisch directeur binnen Bright.FM
“Family7 (TV) en Bright.FM (radio) willen niet als waakhond of als christelijk geweten gezien worden of jou en je gezin vertellen wat je wel of niet mag. Nee, we willen mensen juist ALERT maken en beschermen voor beelden, video’s en teksten die ze achteraf liever niet had willen zien. Dit geldt voor iedereen!” aldus Ernst-Ariaan van der Giessen, marketing Bright.FM
© Henk-Jan Oudenampsen
28-06-2012
Media
https://www.oliveinternetfilter.nl