Maandblad cv-koers gaat verder als De Nieuwe Koers

Op 7 september 2012 presenteert uitgeverij Jongbloed De Nieuwe Koers. Met de vernieuwing van het huidige blad cv-koers profileert de uitgever zich verder op de bladenmarkt. De vernieuwde formule sluit beter aan bij de huidige trends in christelijk Nederland en biedt meer structuur aan de lezers.


Tijdens de metamorfose was ‘toegankelijke diepgang’ het sleutelwoord. Hoofdredacteur Karel Smouter: “De nieuwe formule heeft een duidelijke toegevoegde waarde naast het huidige aanbod van kranten, bladen en blogs. Waar kranten en blogs vooral snel nieuws en vlotte opinies brengen, komen wij juist met onderzoeken, essays en reportages. Artikelen die passen bij het formaat van een magazine.” Naast deze stevige artikelen staat het blad vol met nieuwe rubrieken. “Onze lezers verwachten door ons blad te worden geïnspireerd, maar verdelen hun aandacht over steeds meer platforms. Bij deze leesstijl passen herkenbare rubrieken. Zo bieden we lezers meer inspiratie in minder tijd.”

 


Het vernieuwde blad vertelt het verhaal van De Nieuwe Koers in vier herkenbare blokken. Naast een journalistiek themadossier is dat een opinieblok, een cultuurmagazine en een sectie over geloof en leven. Karel Smouter: “We willen onze rubrieken en verhalen zo beter vindbaar maken voor de lezers. De blokken hebben elk een eigen gezicht, maar worden verbonden door de identiteit van het blad.”


Karel Smouter omschrijft de nieuwe identiteit als ‘hoopvol realistisch’. “We signaleren de opkomst van een snel groeiende groep christenen die zich niet per se aan één kerkgenootschap verbindt, maar in hun omgeving  het verschil wil maken. Via ons blad, onze website en kleinschalige evenementen willen we deze christenen verbinden en inspireren. Onze toon is hoopvol over de plekken waar dit gebeurt en realistisch over wat er, ook in kerken, misgaat.” 

 

Het maandblad cv-koers ontstond in 1999 uit een fusie van het reformatorische opinieblad Koers en het lifestyle magazine Christen Vandaag. Anne Westerduin van uitgeverij Jongbloed heeft veel vertrouwen in De Nieuwe Koers. “Christenen van nu staan midden de samenleving en bekijken de wereld vanuit een breed perspectief. Hier sluit het blad in de nieuwe vorm heel goed op aan. Als we deze groep duidelijk voor ogen houden, heeft De Nieuwe Koers absoluut kans van slagen.”

 

Op donderdag 4 oktober wordt in de kapel van het Protestants Landelijk Dienstencentrum in Utrecht een symposium over de toekomst van christelijke media georganiseerd. Onderdeel van het symposium is een bladproeverij, waarbij het vernieuwde magazine tot leven komt. Het programma begint om 18.30 uur. Lezers en vertegenwoordigers van de media kunnen zich opgeven door een mail te sturen aan redactie@denieuwekoers.nl. Kaarten zijn beperkt beschikbaar.

 

Jongbloed bv is in 1862 gestart als drukkerij en is uitgegroeid tot een uitgeversgroep die met verschillende merken een grote diversiteit aan christelijke uitgaven op de Nederlandse markt aanbiedt. De uitgeversgroep richt zich met name op het uitgeven van bijbels, kerkboeken, christelijke boeken en tijdschriften. Jongbloed bestaat naast de uitgeversgroep uit een grafisch bedrijf. Beide businessunits houden zich bezig met de kernactiviteit van Jongbloed: het produceren en verkopen van bijbels en bijbelgerelateerde producten.

Marc Janssen
Jongbloed
04-09-2012
Media
https://www.denieuwekoers.nl

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies