Rot op naar je eigen land: spraakmakend programma onder jongeren

Het tweede seizoen van ‘Rot op naar je eigen land’ dat op woensdag 6 januari op NPO3 van start is gegaan, scoort zeer goed, met name in de doelgroep 20-34 jaar: met een kijktijdaandeel van 12% ruim boven de doelstelling van NPO3. Het programma was gisteren de best bekeken uitzending op NPO3.

In ‘Rot op naar je eigen land’ ervaren zes twintigers zelf hoe hard de realiteit van het vluchtelingenbestaan is. Onder leiding van Danny Ghosen ondergaan zij de zware tocht van een vluchteling in omgekeerde richting. Tijdens de reis worden de deelnemers door Danny herinnerd aan de heftige uitspraken die zij voor vertrek hebben gedaan. Dat leidt tot keiharde confrontaties, met zichzelf en met elkaar.

Het programma hield de gemoederen op Twitter flink bezig. De twitteraars richtten hun pijlen vooral op Kelly, één van de meest uitgesproken deelnemers. Reisgenoot Mart, die zelf volledig andere ideeën heeft dan Kelly, zegt over de tweets: “De mensen maken zich echt heel druk over wat Kelly zegt. Ik denk dat zij uitkomt voor de mening van veel Nederlanders, hoewel ik het natuurlijk volstrekt niet met haar eens ben. Wat ik niet begrijp is dat de twitteraars zelf met allerlei verwensingen aan het adres van Kelly komen. Ik vind dat bizar! Dan ben je volgens mij geen haar beter!”

Op eo.nl/rotop worden kijkers door middel van een test uitgedaagd om zelf als Syrische vluchteling veiligheid in Europa te zoeken.

‘Rot op naar je eigen land’ is tot en met 10 februari elke woensdag om 21.10 uur te zien op NPO 3.

Evangelische Omroep
Evangelische Omroep
09-01-2016
Jongeren
https://www.eo.nl/rotop

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies