Het christelijke populairwetenschappelijke tijdschrift Weet Magazine gaat per 1 november 2018 op eigen benen verder als zelfstandige uitgeverij, los van de huidige moedermaatschappij CT Uitgevers.
Met deze stap krijgt het succesvolle tijdschrift de ruimte om verder te groeien in bereik, maar ook in nieuwe digitale content. Het blad is sinds de oprichting in 2010 sterk gegroeid en bereikt inmiddels een grote groep jongere en oudere lezers. De medewerkers die betrokken zijn bij Weet Magazine gaan mee naar de nieuwe eigenaar.
Het blad zal de huidige succesvolle koers van Weet voortzetten en het blad verrijken met waardevolle digitale content. Frans Gunnink: “We hebben gezien dat Weet Magazine in een behoefte voorziet. Het abonneeaantal blijft groeien. Jongeren hebben behoefte aan goede informatie en ouders en scholen weten dat je met Weet een prachtig en betrouwbaar tijdschrift in huis haalt. Wij kijken uit naar een geweldige toekomst voor Weet en hopen dat we ook via andere kanalen onze doelgroepen kunnen bereiken. We zijn de directie en medewerkers van CT Uitgevers dankbaar voor de uitstekende samenwerking in de afgelopen jaren en het mogelijk maken van deze stap.”
Weet Magazine is de afgelopen jaren binnen CT Uitgevers gestart en op een organische wijze gegroeid tot een zelfstandige succesvolle onderneming die het vandaag de dag is en die naast het blad ook dvd’s uitgeeft en reizen organiseert. CT Uitgevers vindt het tijd voor een nieuwe stap nu deze pioniersfase met succes is afgesloten. Ringer Otte, oprichter en eigenaar van CT Uitgevers: “Wij zijn erg blij met het nieuwe onderdak voor deze te verzelfstandigen dochter en verwachten dat Weet onder de nieuwe eigenaren verder succesvol zal zijn.”
Gert-Jan van Heugten
© Henk-Jan Oudenampsen
15-10-2018
Media
https://www.weet-magazine.nl