Talita: Ik wil leven met God

Afgelopen zondag is Talita gedoopt in de Basis in Apeldoorn. Tijdens de ochtenddienst vertelde Talita haar bijzondere levensverhaal. Ze sprak over de problemen die ze kreeg door de scheiding van haar ouders en hoe ze zelf langzaam afdwaalde van God. Maar ook hoe ze de weg terugvond en nu geniet van het leven en de zegeningen die God haar heeft gegeven. Lees en bekijk hier haar mooie getuigenis.

Talita is 37 jaar, getrouwd met Kevin en samen hebben ze 2 kinderen Loic en Ella. Talita is gelovig opgevoed. Ze ging met haar gezin vaak naar de kerk. Maar vanaf haar tienerjaren stopte dat. De oorzaak was de scheiding van haar ouders. Hoewel ze altijd wel wist dat God er was verwaterde langzaam haar relatie met Hem. Als tiener kreeg ze andere interesses en hield ze zich steeds meer met andere dingen bezig.

Achtergrond

Talita: ‘Op de achtergrond voelde ik wel dat God er steeds was en mij de weg wees. Zo lukte het me om voor mezelf in die tijd ook goede keuzes te maken zodat ik niet verder afdwaalde. Ik heb in veel keuzes teruggegrepen op mijn geloof.’

Kinderwens

‘Ik werd ouder, ik trouwde en we kregen onze zoon Loic. Dolgelukkig en dankbaar was ik. Na een tijd wilden we graag nog een kindje. Maar dat lukte maar niet. We stapten daarom in een fertiliteitstraject waarin ik hormonen kreeg om zwanger te kunnen raken. Dat heeft drie jaar geduurd. In die drie jaar draaide veel om het zwanger worden. Het begon mijn leven te overheersen. Ik wist in die tijd ook dat God erbij was, ik vertrouwde op God. Hij weet wat het beste voor mij is. Na drie jaar proberen was ik helemaal op. Ik wilde er meer zijn voor mijn zoontje en man en dat lukte niet met alles wat erbij kwam kijken. Op het moment dat ik zei “het is klaar, ik kan niet meer” bleek ik zwanger te zijn van Ella. Ik was zo blij, ik dankte God voor alles.’

Diepere connectie met God

‘Toch had ik ook in al die tijd regelmatig het gevoel dat ik iets miste. Ik zag bijvoorbeeld christelijke mensen om mij heen die een diepere connectie hadden met God. Ze straalden meer rust en vertrouwen uit. Dat wilde ik ook, ik wilde ook dichter bij God zijn. Ik herinnerde me hoe fijn dat was als kind, dat het me een fijn gevoel gaf om naar de kerk te gaan en meer met God bezig te zijn, om regelmatig te bidden en de bijbel te lezen. Daarom heb ik toen de stap genomen om met meer regelmaat naar de kerk te gaan. Ook ben ik samen met mijn man de ‘op zoek naar God’-cursus begonnen. Dat heeft mij enorm geholpen. We gingen samen vaker in gesprek over God en over geloof. Tijdens de cursus is het vuur dat altijd wel al in mij was, weer aangewakkerd. God was altijd al voor mij de waarheid, maar nu leeft het weer.’

God geeft richtlijnen

‘In mijn handelen ben ik me bewust van Gods aanwezigheid. Dat heeft me veranderd. Ik sprak voorheen altijd heel negatief over mezelf. Dat heb ik eigelijk altijd al gedaan. Maar sinds in het vuur weer voel in mijn leven, kan ik dit niet meer. Ik kan niet meer tegen mezelf zeggen: “wat ben je toch stom”. Dat lukt me gewoon niet. In de Bijbel staan zoveel mooie handvatten hoe je het beste kunt leven. God heeft het beste met ons voor. Hij geeft ons die richtlijnen. Jezus vertelt ons bijvoorbeeld dat we de ander moeten liefhebben en elkaar in waarde laten. Dat wil ik graag volgen. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen ook al lukt het me niet altijd.’

Leven met God

‘De Here Jezus is voor ons aan het kruis gestorven, ook voor mijn zonden. God is dan wel onzichtbaar, maar alles wat Hij heeft gemaakt bewijst zijn eeuwige kracht. Zijn bestaan is duidelijk te herkennen uit wat Hij gemaakt heeft. Daarom heb ik geen enkele verontschuldiging. Ik wil Hem de eer geven die Hem toekomt. En Hem bedanken voor alles wat Hij heeft gedaan. Ik ga voor Hem en wil Zijn weg gaan. Ik wil leven met God.’

—————

Over de Basis in Apeldoorn

Talita is zondag gedoopt in de Basis, een bijzondere kerk in Apeldoorn gericht op evangelisatie. Wekelijks vinden zo’n 850 volwassenen en 150 kinderen de weg naar de Basis. Al vanaf de parkeerplaats word je vriendelijk ontvangen en wijzen ze je de weg naar de Basis. Je ontvangt een programmablad zodat je precies weet wat je kunt verwachten. Vooraf en achteraf staat de koffie en thee voor je klaar.

De Basisdiensten zijn voor iedereen toegankelijk. Je kunt gewoon binnenstappen en lekker gaan zitten. De diensten zijn altijd goed voorbereid en de sprekers gebruiken geen ingewikkelde christelijke woorden of onbegrijpelijke tradities. Je hoeft geen Bijbelse verhalen te kennen om de diensten goed te kunnen volgen. Met de heldere uitleg spreken we ook veel mensen aan die wel de Bijbelse verhalen kennen, maar dat nog niet eerder op zo’n praktische manier hebben gehoord. Je bent welkom! Meer informatie over de Basis is te vinden op deze website

De Basis Apeldoorn
Videostill – De Basis
14-02-2022
Evangelisatie
https://www.basis.cc

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies