Rondom Pasen 2025 trekt The God Story door Nederland met de ‘Je bent niet alleen tour’. Ze komen ook naar Apeldoorn. Met het mooiste verhaal ooit gaan ze mensen bereiken die dit nog niet kennen. Locatie: Markthal op Marktplein, Apeldoorn. Datum: zondag 20 april (eerste Paasdag). Tijd: 20.00 – 22.00 uur. Met medewerking van: Syb van der Ploeg, Sterre Koning, De Zandtovenaar en Bart Hesseling, Turnster Jana Zimmermann (Team Superr) en diverse acts door o.a. jongleer artiesten en acteurs.
Beleef Pasen als nooit tevoren
De ‘Je bent niet alleen tour’ wordt HET muziekspektakel van dit voorjaar in Apeldoorn. Wat gaan we doen? We laten je Pasen beleven als nooit tevoren! Met o.a. onderstaande toppers ga je zien dat je er niet alleen voor staat. Het eeuwenoude Paasverhaal van hoop, vergeving en overwinning komt tot leven en dat zal je raken. Ben jij erbij? Met medewerking van de volgende artiesten:
Syb van der Ploeg
Wie kent Syb niet? Doorgebroken als leadzanger van De Kast met hits als ‘In nije dei’, ‘Een teken van leven’ en ‘Woorden zonder woorden’.
Sterre Koning
Sterre is zangeres, songwriter en actrice. Ze is bekend van o.a. Junior Songfestival, The Voice Kids en bioscoophit De Tatta’s.
De Zandtovenaar
Geef Gert van der Vijver een lichtbak en een hoop zand en hij laat je versteld staan van zijn magische creaties. Hij vertelt met zand.
Bart Hesseling
Bart gelooft in de kracht van verhalen. Goede verhalen laten je niet meer los. Laat je raken door het verhaal dat hij zal vertellen.
En verder:
Turnster Jana Zimmermann (Team Superr)
Diverse acts door o.a. jongleer artiesten en acteurs
Hoe ziet een evenement eruit?
Een evenement van The God Story is een vorm van ‘publieke evangelieverkondiging’. Dat wil zeggen dat we het evangelie aan een zo groot mogelijke groep willen uitleggen. Publieke evangelieverkondiging is door de hele kerkelijke geschiedenis een veel gebruikt en goed werkend instrument gebleken. Niet alleen door Jezus en Zijn discipelen, maar ook kerkvaders, kerkleiders en zelfs evangelisten in de meer recente geschiedenis gebruikten deze aanpak. Wij geloven – en zien elke keer weer! – dat dit ook vandaag nog werkt.
Het streven is om een zo groot mogelijke groep mensen naar de evenementen te trekken die het evangelie nog niet kent. Hiervoor sluiten we aan bij de belevingswereld en interesses van mensen van ‘nu’. Dat betekent dat we tijdens onze evenementen o.a. gebruik maken van artiesten, kunstvormen, stunts en video’s om (een deel van) het verhaal van God te vertellen. Deze vormen zorgt dat de inhoud van de boodschap makkelijker aansluiting vindt.
Gedurende het evenement wordt het evangelie op een heldere manier uitgelegd aan de bezoekers en krijgen zij de gelegenheid hierop te reageren. Elke keer weer zien we mensen met overgave reageren die geraakt zijn door de liefde van God. Bekijk hieronder een impressie van een recent evenement.
God is een God van liefde
Wij zijn ervan overtuigd dat ook vandaag Zijn alles-veranderende liefde mensen kan veranderen. En ja, ook in jouw omgeving. Een van de dingen die daarvoor nodig is, is dat mensen het evangelie horen. Want “als zij nooit van Hem gehoord hebben, hoe kunnen zij dan in Hem geloven?” (Rom. 10:14). Wij helpen de Kerk Jezus bekend te maken in de eigen omgeving.
We geloven in de bediening van de evangelist die de massa bereikt met het goede nieuws, zoals Filippus (Han. 8:4-13, 21:8). Maar net zo goed in individuele christenen, die in hun dagelijkse leven collega’s, klasgenoten, vrienden, buren en familieleden voorstellen aan de God van hoop, zoals Lydia (Han. 16:14-15, 40).
Tijdens onze evangelisatiecampagnes brengen we deze beide samen. We werken dan samen met zoveel mogelijk kerken uit een regio. We focussen ons op zowel de korte als de lange termijn. De invloed op korte termijn bestaat uit het houden van verschillende evenementen, diaconale projecten en evangelisatie acties tijdens de campagne. Om ook op langere termijn effect te hebben, trainen en coachen wij de plaatselijke christenen m.b.t. het bereiken van mensen en het maken van discipelen. Het hele traject verloopt in vier fasen: Voorbereiding, Mobilisatie & training van kerken, Evangelie verspreiding en Discipelschap.
Plaatselijke kerken
In de organisatie van een evenement of campagne werken ze altijd samen met plaatselijke kerken en christenen. Zij kennen de omgeving, hebben de netwerken en weten hoe de juiste deuren te openen. Ook zijn plaatselijke kerken en christenen cruciaal bij het opvangen van nieuw-gelovigen of geïnteresseerden en is er praktische hulp nodig.
Wat moet er gebeuren?
In de verschillende fasen van campagne of in de organisatie van een evenement komen een aantal taken om de hoek kijken waar hulp van plaatselijke christenen onmisbaar is.
In de beginfase zoeken we christenen met een groot plaatselijk netwerk. Zij brengen ons in contact met hun netwerk van christenen die we willen betrekken bij het organiseren van het project. Vanuit deze groep mensen proberen we een Kernteam te vormen. Een Kernteam bestaat uit zo’n 3 plaatselijke christenen die – samen met een projectcoördinator van The God Story – coördinerende taken op zich nemen.
Ook zijn er rondom de evenementen vrijwilligers nodig. Mensen die praktische taken verrichten, zoals het klaarzetten van stoelen, EHBO’ers en stewards. Maar ook zogenaamde ‘discipelmakers’; dat zijn de mensen die nieuw-gelovigen of geïnteresseerden op gaan volgen.
De 4 fasen van een campagne
Mensen hebben hoop nodig! Tijdens een campagne met The God Story werken we samen met de plaatselijke kerken om de onverwoestbare hoop in Jezus in jouw stad of regio te brengen. In onze werkwijze mikken we er op dat 10% van de bevolking een volledige evangelie presentatie krijgt. Dat doen we in 4 fasen:
- Voorbereiding
Samen met mensen met plaatselijke ‘brede’ netwerken vormen we ons Kernteam om de campagne te coördineren. We bouwen aan betrokkenheid met zoveel mogelijk kerken en netwerken. - Mobilisatie & training
We mobiliseren plaatselijke christenen om betrokken te raken bij de campagne. Ook bieden we twee trainingen aan. Een gericht op het delen van het evangelie, de ander op het maken van discipelen. - Evangelie verspreiding
Aan zoveel mogelijk mensen geven we de kans het evangelie van hoop te horen. Door onze grote evenementen in ‘Passion’-stijl sluiten we aan bij de beleving van mensen van ‘nu’. Ook zullen er outreaches plaatsvinden. - Discipelschap
Mensen die meer willen weten over Jezus worden op weg geholpen door plaatselijke discipelmakers. Zijn door ons getraind om de eerste maanden na de campagne mensen te helpen groeien in hun geloof.
Wat is de vrucht?
We mogen verschillende vruchten zien van een campagne met The God Story:
- Nieuwe christenen: we zien altijd mensen reageren tijdens oproepen om Jezus te leren kennen. Deze worden opgevangen door plaatselijke christenen.
- Getrainde mensen: we trainen veel christenen om nieuwe christenen te discipelen en om mensen die Jezus nog niet kennen te bereiken. Op de lange termijn blijft zo het bereiken en discipelen van mensen doorgaan.
- Eenheid tussen christenen: christenen uit de volle breedte van het Lichaam van Christus werken samen met hetzelfde verlangen. Ook na het gezamenlijke project blijven verschillende kerken vaak samen optrekken.
- Geloofsgroei: mensen hebben gezien dat God vandaag aan het werk is in hun eigen stad, ook door hun eigen levens heen. Dit bouwt geloof op, zet mensen in beweging en versterkt de focus op het verspreiden van het evangelie.
Locatie: Markthal op Marktplein, Apeldoorn
Datum: zondag 20 april (eerste Paasdag)
Tijd: 20.00 – 22.00 uur
Auteur: Redactie / website The God Story
Beeld: Videostill YouTube
Web: www.theGodstory.org
Meer: www.nietalleentour.nl