Van 5 t/m 15 maart is de Week van het Christelijke Boek 2014. In deze periode ontvangt elke consument in de christelijke boekhandel bij aanschaf van tenminste € 12,50 aan boeken gratis het actieboek Later, geschreven door Lisette van de Heg.
De Week van het Christelijke Boek stelt uitgevers en boekhandels in de gelegenheid om de aandacht specifiek op het christelijke boek te richten. Het is de elfde keer dat de campagne wordt georganiseerd. Het 38ste actieboek staat in een wat langere traditie en wordt dit jaar in samenwerking met uitgeverij Vuurbaak uitgegeven.
In tegenstelling tot de landelijke Boekenweek, houdt de Week van het Christelijke Boek vast aan een actieperiode van tien dagen. Op deze manier vallen er twee weekenden in de campagne die naar verwachting de verkoop positief stimuleren. Aan de vooravond van de Week van het Christelijke Boek wordt traditiegetrouw de Publieksprijs Christelijk Boek uitgereikt. Op dinsdagavond 4 maart wordt bij Boekhandel Het Baken te Bunschoten-Spakenburg bekendgemaakt wie de winnaars zijn in drie categorieën: fictie, non-fictie en vertaalde fictie.
‘Toen Ben Vervoort zes jaar en drie weken oud was, verdween zijn moeder.’
Het verdwijnen van Bens moeder tekent de levens van hem en zijn vader. Samen proberen ze er het beste van te maken. Ze knappen een oud busje op en tijdens de vakanties trekken ze eropuit. Tientallen jaren later besluit Ben in een opwelling om opnieuw samen met zijn vader een reis te maken met de bus. Deze reis blijkt een spiegel te zijn van hun reizen in het verleden. Tijdens de tocht komt er steeds meer aan het licht over Bens moeder en wat er is gebeurd. De reis loopt uit op meer dan alleen een zoektocht naar de waarheid over zijn moeder en Ben vindt iets waarvan hij niet wist dat hij het zocht.
Lisette van de Heg won met haar debuut Mara in 2010 de Publieksprijs voor het Christelijke boek. De vertaalrechten naar vijf landen zijn inmiddels verkocht. Haar romans Noor en Sub rosa kregen eveneens lovende recensies.
De Week van het Christelijke Boek is een initiatief van de Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en Muziekvak (BCB). De campagne stimuleert het schrijven, uitgeven, verkopen en lezen van christelijke boeken.
redactie christelijknieuws
© Henk-Jan Oudenampsen
27-02-2014
Media
https://www.bcbplein.nl