Jarenlang kregen christelijke uitgevers en boekhandelaren een gedrukte exemplaar van het vakblad Note per post toegezonden. Het tijdschrift werd goed gelezen en bevatte veel specifieke informatie over de christelijke boeken- en muziekwereld. De oplage was laag en daardoor de kosten hoog, maar er waren volgens directeur Els de Jong (foto) meer overwegingen om te stoppen met de papieren uitgave.
Vorig jaar verscheen het laatste nummer van Note. Vanaf januari 2015 verstuurt BCB een digitale nieuwsbrief onder de naam Note naar de abonnees. Vanwaar de verandering van drukwerk naar digitaal?
Els de Jong, directeur van de brancheorganisatie BCB: ‘Er valt (zeker in de boekenwereld) veel te zeggen over het genoegen van gedrukt materiaal. Maar de voordelen van digitaal voor een blad als Note bleken steeds sterker te worden. Natuurlijk is een kostenbesparing op drukwerk en verzendkosten erg interessant. Maar er is vooral iets anders: onze nieuwe digitale Note biedt meer mogelijkheden. Leden ontvangen de Note nu iedere maand. Wanneer dat nodig is, kunnen we gemakkelijk een extra Note inlassen. Note is ook niet meer gebonden aan een vast aantal pagina’s, we kunnen spelen met de ruimte. Bovendien geeft een digitale Note ons de gelegenheid rechtstreeks te verwijzen naar video’s of andere informatie op internet. Tot slot krijgt de lezer nu de mogelijkheid Note heel eenvoudig door te sturen naar collega’s of bestuursleden. Zo kan iedereen optimaal geïnformeerd zijn.’
Redactie christelijknieuws
© Henk-Jan Oudenampsen
03-02-2015
Media
https://www.bcbplein.nl