Van 5 tot en met 15 maart 2014 organiseert de Brancheorganisatie voor Christelijke Boeken en Muziek (BCB) voor de elfde keer de Week van het Christelijke Boek. Auteur Lisette van de Heg schrijft het actieboek dat in samenwerking met uitgeverij Vuurbaak verschijnt.
Van de Heg won met haar debuut Mara in 2010 de Publieksprijs voor het Christelijk boek. Haar tweede roman Noor, over een echtpaar dat rouwt over een verloren kind, kreeg lovende recensies en werd al driemaal herdrukt. Dat Lisette lastige thema’s in haar boeken niet ontloopt bewees ze met haar derde roman Sub Rosa, waarin een 16-jarig meisje centraal staat dat, binnen een christelijke gemeenschap, uitkomt voor haar lesbische identiteit. Het actieboek van de Week van Christelijke Boek 2014 belooft van een heel andere orde te worden. De ingrediënten zijn een vader, een zoon en een oud Volkswagenbusje.
De promotiecampagne Week van het Christelijke Boek stelt uitgevers en boekhandels in de gelegenheid om de aandacht specifiek op het christelijke boek te richten. Christelijke boekhandels geven van 5 tot en met 15 maart het actieboek gratis weg, bij aankoop van ten minste € 12,50 aan boeken.
BCB is de Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en muziekvak. Bij BCB zijn meer dan 300 christelijke uitgeverijen, muziekdistributeurs en boekhandels aangesloten. BCB zet zich in voor de collectieve promotie van christelijke boeken en muziek en geeft onder andere een actieboek uit in de Week van het Christelijke Boek, een christelijke spannend boek in Hoogspanning en twee kinderboeken in de Christelijke Kinderboekenmaand. Kijk voor meer informatie
BCB
28-09-2013
Media
https://www.bcbplein.nl