MENU
Irit wil haar landgenoten bereiken zodat ze de Messias leren kennen

Irit wil haar landgenoten bereiken zodat ze de Messias leren kennen

28 jul

Irit is actief binnen Yuval Worship Center of Music and the Arts in IsraŽl. Ze vertelde een tijdje geleden over haar leven als christen in IsraŽl. Geweldig om haar enthousiasme voor de Heer Jezus te zien. Irit: 'Ik ben geboren hier in Jeruzalem. En ik geloof in Yeshua (Jezus). Ik ben geboren in een gelovig gezin. Ik heb voor mezelf de keuze voor Jezus gemaakt toen in zestien jaar was.

In IsraŽl ben je als christen in de minderheid. Ik was op de basisschool de enige christin, de enige uit een gelovig gezin. Hier in Jeruzalem zijn zeker spanningen. Het is het centrum van religies. Je hebt de moslims, de katholieken, de orthodoxe Joden en de ultra-orthodoxe Joden. Allemaal in ťťn stad. Ik denk dat er over het algemeen meer spanningen zijn.




Ik heb afwijzing ervaren en mensen ontmoet die niet me me wilden praten vanwege mijn geloof. Of ze bespotten me of lachten me uit om mijn geloof zonder echt te begrijpen wat mijn geloof is. Ik heb nooit echt fysieke afwijzing gevoeld. Wat het meest in de buurt komt, was een situatie in het aanbiddingscentrum. We waren op een andere locatie en ik zat buiten. Er kwam een orthodoxe man die de tafel omver duwde. Hij riep: 'Waarom evangeliseer je hier? Jullie geloven in Jezus, waarom geloven jullie dat?' Het eerste wat toen in me opkwam was: ik proef nu een klein beetje van dat wat de discipelen in de tijd van Jezus gevoeld hebben. Het was een enge ervaring en het was ook verdrietig.

Ik realiseerde me opnieuw dat mijn eigen volk, de Joodse mensen, dit geloof in Jezus afwijzen. Het maakt me verdrietig. Iedere keer dat we mensen in het buitenland spreken, vertellen we dat hun gebeden en hun steun voor ons als een motor werken. Wij hebben die gebeden echt nodig. Want het betekent erg veel voor ons dat gelovigen overal op de wereld IsraŽl en het werk van de christenen hier ondersteunen en bidden voor het werk, wij hebben dat gebed nodig. Het is geweldig dat er hier steeds meer Joden tot geloof komen.

Ons verlangen is om de Joodse mensen te bereiken zodat ze de Messias leren kennen. Uiteindelijk is dat waardevol voor de hele wereld. Ik roep de mensen daarom op: Bid voor het werk van gelovigen hier in de media zodat we daar getuigenissen, aanbiddingsliederen en creativiteit kunnen laten zien. Zodat steeds meer mensen kennis kunnen maken met het geloof in Yeshua (Jezus). We hopen en bidden dat ze aangeraakt worden door het werk van God via de media.

Het is mijn wens dat we hier in Jeruzalem meer kunnen en mogen zingen en muziekmaken en God aanbidden en eren. We weten dat God op een dag een nieuw Jeruzalem zal bouwen. Hij zal hier de Koning zijn. Mijn gebed is dat steeds meer mensen hier, zowel Joden als niet-Joden zich zullen realiseren wie de Redder en de Messias is. En dat die Messias op een dag hier de Koning zal zijn.

Comitť Gemeentehulp IsraŽl
Comitť Gemeentehulp IsraŽl (CGI) heeft de visie en stelt zich ten doel Messiaans-Joodse gemeenten en bedieningen in IsraŽl ondersteunen met gebed en financiŽle middelen. Ze willen christenen en gemeenten in Nederland informeren over de Messiaans-Joodse gemeenten in IsraŽl en over de Joodse wortels van het christelijke geloof.

Datum: 28 juli 2020
Auteur: CGI-Holland videokanaal
Foto: CGI-Holland
Website: http://www.cgi-holland.nl

Dit artikel delen:

Meer nieuws: